Vi är raised by adventure

Det bästa vi vet är äventyr. Inte bara för att det ger pirr i magen och tovor i håret. Men också för att det formar oss till dom vi är och kan bli.

Oavsett vem du är eller var du kommer ifrån finns det ett äventyr som väntar!

Hitta scoutkår nära dig

Du är äventyret

Hos oss i Scouterna formas och växer vi med våra äventyr. Där stigarna tar slut, i branten upp för ett berg och när vi kastar loss mot ett öppet hav väntar ett äventyr för dig i Scouterna. Vad väntar du på?

Bli scout

Aktuella äventyr

Låt det inte tändas en enda brasa utan att du känner till det. Här får du koll på allt som händer inom Scouterna just nu – i Sverige och ute i världen.

Stötta Scouternas kampanj mot psykisk ohälsa

Två av tio unga har inte någon vuxen att prata med om känslor och nästan hälften skäms när de inte mår bra. Vi vet att scouting hjälper! Därför fortsätter Scouternas kampanj Stödstrumpan 2024 fokusera på att stärka barn och ungas psykiska hälsa.

Var en del av kraftsamlingen - en perfekt gåva!

Ge en gåva

Scouterna i siffror 2023

medlemmar i hela landet

kommuner finns vi representerade i

Är du redan en van scout?

För dig som är scout

Vill du veta mer om vilka märken du kan ta? Eller kanske om scouternas olika högtider? Här har vi samlat all bra information för dig!

För ledare & kår

Hur leder du ett scoutmöte? Vad förväntas av dig som ledare? Här finns all information du som ledare och kår behöver.

Scoutshop

Hos Scoutshop hittar du prylarna för det aktiva livet och de aktiva valen. Välkommen in bland sovsäckar, ryggsäckar, ficklampor, kåsor, märken, scoutkläder och mycket, mycket annat! Överskottet på allting du handlar går tillbaka till scoutrörelsen.

Aktivitetsbanken

Här hittar du aktiviteter att använda i scoutprogrammet och även i andra sammanhang.

Paddlar kanot med hund i ett vinterlandskap
Scoutshop

Håll värmen i vinter

När kylan smyger sig på är det viktigt att klä sig rätt och hålla sig varm. I Scoutshop har vi samlat våra varmaste tröjor och accessoarer, här finns fluffiga fleecar, varma sockor och sköna tröjor i ull. Läs mer om hur du klär dig rätt i vår lager-på-lager-guide.

Överskottet på allt du handlar går tillbaka till scoutrörelsen och dig som medlem i Scouterna. Tack för att du hjälper oss göra fler unga redo för livet. Välkommen in!

Till shopen