Frågor och svar om din medlemsavgift

Här har vi samlat de vanligaste frågorna om medlemsavgifter.

1. Varför är det olika belopp på vårterminens respektive höstterminens avgift?

Det är din scoutkår som sätter medlemsavgifterna. Vi hänvisar till din scoutkår i denna fråga.

2. Min faktura har felaktigt belopp. Vad gör jag?

Skicka ett mail till faktura@scouterna.se och ange varför du anser att det är fel belopp, ditt medlemsnummer, namnet på din kår samt vilken faktura det gäller.

3. Hur ändrar jag min fakturaadress?

Gå till www.scoutnet.se eller kontakta din scoutkår.

4. Varför får jag en påminnelse på en faktura som jag har betalat?

Vi ber dig maila till faktura@scouterna.se med en kopia på din betalning så ska vi titta närmare på påminnelsen. Ange även medlemens namn och medlemsnummer.

5. Vad ingår i min medlemsavgift?

Du betalar en avgift till Scouterna, eventuell samverkansorganisation och distrikt. Det ingår en försäkring i avgiften till Scouterna och det är därför viktigt att man betalar sin medlemsavgift. De flesta medlemsavgifter innehåller även kårens lokala avgift.

6. Jag har tappat bort min faktura. Vad gör jag?

Skicka ett mail till faktura@scouterna.se med ditt namn och medlemsnummer så får du en kopia av fakturan via mail.

7. Jag har slutat i Scouterna men får fortfarande faktura/påminnelse. Vad gör jag?

Tag i första hand kontakt med din scoutkår för avregistrering.

8. How do I pay my fee to the Swedish scouts if I have an international bank?

You pay your fee to our bank account 256-2554 but you also need our data for international payment, IBAN and BIC.

Our IBAN is SE36 8000 0831 3950 3103 1148 and BIC is SWEDSESS.

Kontakt

Har du andra frågor, mejla faktura@scouterna.se.