Direktfakturering för kåren

Direktfaktureringen av medlemsavgifter ska underlätta scoutkårens administrativa arbete. Här har vi samlat informationen kring vad ni behöver veta och göra.

Direktfakturering innebär att Scouterna tar in alla eller vissa avgifter från era medlemmar och att kåren slipper det mesta av pappersarbetet. Detta för att ni ska kunna fokusera på er verksamhet och era medlemmar.

Fakturering

Medlemsfakturan skickas två gånger per år till medlemmen. Första fakturan för våren kommer att skickas ut under mitten av februari. Första fakturan för hösten går iväg i mitten av september.

Fakturering »

Välja debiteringsmetod

Det finns tre debiteringsmetoder att välja. Beroende på vilken ni väljer är det olika saker som ni ska göra. Alla måste dock fylla i den bifogade blanketten Direktfakturering av medlemsavgifter och skicka in den till rikskansliet.

Välja debiteringsmetod »

Avgiftskategorier

Kårens medlemmar ska delas in i avgiftskategorier i Scoutnet.

Avgiftskategorier »

Betalning, påminnelse och ändringar

Här hittar du information om betalningsvillkor, påminnelse, vad du gör om en medlem slutar och hur du ser vilka som betalat sin medlemsavgift.

Betalning, påminnelse och ändringar »

Utbetalning till kåren

Här finner du information om när kåren får pengar av Scouterna för de avgifter som betalats in.

Utbetalning till kåren »

Kontakta rikskansliet om du har frågor!

Medlemsservice, e-post: faktura@scouterna.se.