Arbetsgrupper

Scouterna är en ideell organisation där medlemmarna står för utvecklingen. Som scout kan du ingå i någon av våra ideella arbetsgrupper.

Är du sugen på att engagera dig ideellt? Se Lediga ideella uppdrag. Nedan ser du en kort beskrivning över de arbetsgrupper som finns. Vissa av grupperna har även undergrupper för specifika uppgifter. Har du frågor om någon av grupperna kan du höra av dig till respektive grupps ordförande.

Scouternas förvaltningsgrupp

Ordförande är Kiki Hall (ideell) och Håkan Östberg (anställd).

Kiki Hall

Ordförande Scouternas stadgegrupp
E-post: kiki.hall@scouterna.se

Kiki är ideell ordförande i Scouternas stadgegrupp.

Bild på Håkan Östberg

Håkan Östberg

Ekonom
E-post: hakan.ostberg@scouterna.se
Telefon:
08-555 065 42

Håkan arbetar med ekonomi när det gäller budget, uppföljning och rapportering samt systemintegration.

Scouternas HR-grupp

Johanna Staf (anställd) och Isabelle Lilja (anställd) ingår i HR-gruppen.

IMG_0486

Isabelle Lilja

HR-ansvarig
E-post: isabelle.lilja@scouterna.se
Telefon:
08-555 06 555

Isabelle stödjer organisationen i personalfrågor.

Bild på Johanna Staf

Johanna Staf

HR-support
E-post: johanna.staf@scouterna.se
Telefon:
08-555 065 90

Johanna arbetar som HR-support på Scouterna.

Scouternas programgrupp

Scouternas programgrupp arbetar med att ge scoutledare ett modernt och bra programstöd så att det blir mer utvecklande att vara scoutledare och roligt att vara scout. Gruppen ser till att programmet vidareutvecklas och implementeras samt omvärldsbevakar också området.

Ordförande är Malin Stigemyr (ideell) och Lotta Gunnarsson (anställd).

Malin Stigemyr

Ordförande Scouternas programgrupp
E-post: malin.stigemyr@scouterna.se

Malin är ideell ordförande i Scouternas programgrupp.

Scouternas arrangemangsgrupp

Scouternas arrangemangsgrupp ansvarar för att rekrytera och stödja de ideella arrangemangsteam som genomför Scouternas arrangemang i Sverige och utomlands. Gruppen hanterar bland annat vilka arrangemang som skall genomföras, utvecklar de arrangemang som finns och främjar utvecklingen av nya arrangemang. Scouternas arrangemang syftar till att ge deltagarna nya erfarenheter och personlig utveckling.

Ordförande är Alexandra Röjder (ideell) och Caroline Eriksson (anställd).

Alexandra Röjder

Ordförande, Scouternas arrangemangsgrupp
E-post: alexandra.rojder@scouterna.se

Alexandra är ideell ordförande i Scouternas arrangemangsgrupp.

Bild på Caroline Eriksson

Caroline Eriksson

Projektledare Scouternas Arrangemang
E-post: caroline.eriksson@scouterna.se
Mobil:
072-078 79 25

Scouternas arrangemang och är ordförande i Scouternas Arrangemangsgrupp.

Scouternas internationella grupp

Internationella gruppen är ansvarig för att möjliggöra internationella upplevelser för svenska scouter. Internationella gruppen jobbar för att se till att flera känner till möjligheterna som finns och för att öka de internationella delarna inom scoutprogrammet. Vi delar berättelser om internationella upplevelser, hjälper till att koppla ihop svenska scouter med utländska scouter och ger stöd för scoutkårer och enskilda scouter som reser utomlands eller tar emot besök på hemmaplan.

Ordförande är Anna-Carin Almqvist (ideell) och Vicci Friberg (anställd).

Anna-Carin Almqvist

Ordförande Scouternas internationella grupp
E-post: anna-carin.almqvist@scouterna.se

Anna-Carin är ideell ordförande i Scouternas internationella grupp.

Bild på Mio Kuschick

Mio Kuschick

Internationell sekreterare |International secretary
E-post: mio.kuschick@scouterna.se
Telefon:
08-555 065 01 (kopplad till mobil)
Mobil:
0702-40 19 33

Mio jobbar som Internationell sekreterare, leder Internationella gruppen samt är projektledare för Scouternas arbete med Globala målen för en hållbar utveckling.

Gruppen för nationella utbildningar

Här hittar du de ideella utbildningsgrupperna för Scouternas folkhögskola.

Awards and Honors Committee

Monica Alsén

Ordförande i Scouternas grupp för Awards and Honors Committee
E-post: monica.alsen@scouterna.se

Monica är ideell ordförande i Scouternas grupp för Awards and Honors Committee.

Jamboree 21